Com ens organitzem ara que estem a casa?

La pandèmia de Coronavirus ens ha vingut de cop, i ara hem d’estar uns dies a casa i fer cas de les autoritats sanitàries, per a que tots podem tornar a la normalitat com més prompte millor.

Per poder aprofitar estos dies he preparat idees d’organització i un recull de propostes didàctiques per als xiquets i xiquetes de primària. És una orientació, així que per als més xicotets i per a més grans es pot adaptar. És un bon moment per a passar temps en els nostres fills i filles (els que el seu treball ho permeta), així que intentarem fer coses junts.

En este primer article donaré idees de què fer durant estos dies. Hi haurà un article a part amb totes les propostes didàctiques i enllaços on poder dirigir-se per als recursos acadèmics.

L’horari seria bo fer-lo tots junts, posant-vos d’acord i consensuant les activitats, i fer-lo visible, amb una cartolina i penjar-lo a vistes.

  • Despertar-se tots els dies a la mateixa hora (les 8h seria bona hora, ja que és normalment l’hora que ens despertem per anar al col·legi).
  • Desdejunar.
  • Vestir-se i endreçar-se.
  • ACTIVITAT ACADÈMICA (Al següent article tindreu enllaços per a les diferents àrees).
  • Esmorzar
  • ACTIVITAT FÍSICA: segons les característiques de la casa, si tenim pati es poden fer activitats d’exterior, si tenim opció podem anar en bici, patins… i si no es pot, a casa es poden fer exercicis en família, o també està l’opció del ball, hi ha videojocs amb coreografies que podrien ser una bona opció per poder fer l’activitat física.
  • TEMPS LLIURE: Es pot jugar en joguets, o algun videojoc, tablet…
  • PREPARAR EL DINAR: Una idea és que els nostres fills aprenguen a cuinar. Es podria utilitzar una llibreta i cada dia a l’hora de dinar els dictarem la recepta del menjar que anem a fer i ells elaboraran el seu propi llibre de receptes, que després podrem complementar en alguna foto o algun dibuix per recepta. A continuació els ensenyarem com es fa i ens poden ajudar a fer el dinar.
  • Dinar (ajudant a posar i llevar taula).
  • Pel·lícula. Es pot aprofitar per veure alguna serie de dibuixos en anglés (subtitulada en anglés) o veure una pel·lícula en família.
  • MANUALITATS /JOCS DE TAULA (al següent article en proposarem alguns).
  • TEMPS DE LECTURA.
  • CONNEXIÓ AMB EL MÓN: Seria bo dedicar un ratet al dia a parlar en familiars o amics, ja siga per telèfon o una bona opció seria fer videotrucada i que els xiquets pugueren explicar el que han fet durant el dia i poder compartir-ho.
  • Dutxa
  • Sopar
  • Relax
  • Conte o minilectura
  • A dormir

A partir d’esta idea es poden posar moltíssimes més activitats, segons els dies. A continuació adjunto un llistat d’idees que es podrien adaptar a l’horari plantejat.

WhatsApp Image 2020-03-13 at 22.56.25

2 pensaments sobre “Com ens organitzem ara que estem a casa?”

  1. Hola Mariam! El més important és establir una rutina, i dins de les possibilitats de cada família, que no perguen els seus ratets de treball acadèmic, de temps de joc, d’activitat física… i si podeu aprofiteu per a passar temps en família. També estaria bé, depenent de l’edat dels xiquets, que ajudaren en casa, implicar-los en les rutines diàries de casa, de cuina… Espere haver-te ajudat. Ànims i sort! Segur que anirà tot bé 😉

    M'agrada

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s